Op reis! - Reisverslag uit Harran, Turkije van Abram - WaarBenJij.nu Op reis! - Reisverslag uit Harran, Turkije van Abram - WaarBenJij.nu

Op reis!

Door: Abram

Blijf op de hoogte en volg Abram

01 Maart 1000 | Turkije, Harran

1 maart 2000 voor Christus.

Beste volgers,

Vandaag mijn eerste blog over de reis die ik ga ondernemen met mijn vrouw Sarai en mjijn neef Lot. Zoals jullie weten ben ik al met mijn hele familie naar Haran verhuisd vanuit Ur. Maar nu trek ik verder. Ik denk dat dit jullie verbaast, omdat ik graag bij mijn familie ben. Maar ik zal vertellen waarom ik verder ga reizen.

De Here die ik dien zei vorige week tegen me: “ Trek weg uit je land, verlaat je familie en ga naar het land dat Ik je zal wijzen”. Nou, je begrijpt dat ik daar wel even van moest slikken. Weg van mijn familie? Tjonge! En de Here heeft niet eens gezegd waar we precies naar toe moeten gaan. Daar twijfel ik wel een beetje over. Hoe ver is het? Waar moeten we langs? Komen we misschien wel bergen of woestijnen tegen waar we doorheen moeten reizen? Ik vindt het lastig dat ik dat niet weet. Maar ik wil doen wat de Here zegt, dus ik ga. God zal het me wel wijzen, dat heeft hij beloofd. Hij gaat met ons mee!
We zijn alle spullen aan het pakken en zijn van plan morgen te vertrekken. Zoals ik al zei, mijn vrouw en mijn neef gaan mee, en natuurlijk mijn vee, alle spullen die ik heb en mijn slaven en slavinnen. Dat zal wel een lange stoet worden!

Wat ik verder nog wil vertellen: God heeft me ook nog iets anders heel bijzonders gezegd. Hij zei: Abram, ik zal je de vader van een groot volk maken. Ik zal je zegen en je naam overal beroemd maken. Jij zult vele anderen tot een zegen zijn. De mensen die jou zegenen zal Ik zegenen, en de mensen die jou vervloeken zal Ik vervloeken. De hele wereld zal vanuit jou worden gezegend. WOW! Te gek, dat is me een belofte! Ik wil graag met God op weg gaan, en ik wil graag dat de dingen gebeuren die Hij zegt.

Nou, ik moet snel gaan inpakken, Sarai staat al ongeduldig te roepen dat ik moet komen. Ik hoop binnenkort een update te kunnen geven over hoe het gaat en over waar we naar toe gegaan zijn.
Groetjes, Abram

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Harran

Abram

Actief sinds 05 Juli 2013
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 4392

Voorgaande reizen:

05 Juli 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: